अन्य राज्यों से अब तक 2.31 लाख से अधिक श्रमिकों की हुई छत्तीसगढ़ वापसी

रायपुर – मुख्यमंत्री की पहल पर नोवेल कोरोना वायरस (कोविड-19) के संक्रमण की रोकथाम के लिए लागू लॉकडाउन से उत्पन्न परिस्थितियों के कारण अन्य राज्यों में फंसे छत्तीसगढ़ के लगभग 2 लाख 31 हजार श्रमिकों की सकुशल वापसी हुई है।

अन्य राज्यों से लौटे इन प्रवासी श्रमिकों को राज्य सरकार की ओर से ग्रामीण क्षेत्रों में महात्मा गांधी राष्ट्रीय ग्रामीण रोजगार गारंटी योजना (मनरेगा) के माध्यम से रोजगार उपलब्ध कराया जा रहा है।
श्रम मंत्री डॉ. शिव कुमार डहरिया ने शुक्रवार को बताया कि मुख्यमंत्री भूपेश बघेल के नेतृत्व में अन्य राज्यों में फंसे श्रमिकों को सुरक्षित छत्तीसगढ़ लाने का सिलसिला जारी है। 29 मई की स्थिति में राज्य शासन की ओर से श्रमिक स्पेशल ट्रेनों व अन्य वाहनों के माध्यम से 2.31 लाख से अधिक श्रमिक वापस छत्तीसगढ़ लौट चुके हैं। राज्य शासन की ओर से इन श्रमिकों को छत्तीसगढ़ लाने के लिए 59 स्पेशल श्रमिक ट्रेनों पर सहमति प्रदान की गई है। डॉ. डहरिया ने बताया कि देश व्यापी लॉकडाउन के चलते अन्य राज्यों में फंसे छत्तीसगढ़ के श्रमिकों, छात्रों व चिकित्सा की आवश्यकता वाले लोगों की वापसी को लेकर राज्य सरकार की ओर से कई एहतियाती कदम उठाए गए। छत्तीसगढ़ के प्रवासी श्रमिकों व अन्य लोगों की वापसी के लिए ऑनलाइन पंजीयन की व्यवस्था के तहत 2 लाख 96 हजार 587 से अधिक लोगों ने पंजीयन करवाया है। उन्होंने बताया कि छत्तीसगढ़ राज्य के भीतर अन्य जिलों में फंसे 14 हजार 335 श्रमिकों को सकुशल उनके गृह जिला भिजवाया गया है। वहीं छत्तीसगढ़ में फंसे अन्य राज्यों के 28 हजार 450 श्रमिक वापस अपने गृह राज्य जा चुके हैं।
श्रम मंत्री डॉ. डहरिया ने बताया कि लॉकडाउन के दौरान अन्य राज्यों में फंसे छत्तीसगढ़ के 17 हजार 677 श्रमिकों को भोजन, राशन, चिकित्सा आदि की व्यवस्था व तत्कालिक राहत पहुंचाने के उद्देश्य से उनके खातों में 66 लाख 73 हजार रुपए की राशि का सीधे अंतरित की गई है। छत्तीसगढ़ राज्य के नोडल अधिकारी व श्रम सचिव सोनमणी बोरा व अन्य अधिकारियों की ओर से संबंधित राज्यों के अधिकारियों व नियोक्ताओं से लगातार संपर्क कर श्रमिकों की समस्याओं का निदान व छत्तीसगढ़ की श्रमिकों की सकुशल वापसी की व्यवस्था की जा रही है। उन्होंने बताया कि मुख्यमंत्री के निर्देशानुसार राज्य में श्रमिकों को रोजगार उपलब्ध कराने के उद्देश्य से भी लगातार प्रयास किए जा रहे हैं। महात्मा गांधी राष्ट्रीय ग्रामीण रोजगार गारंटी योजना (मनरेगा) के तहत 23 लाख 3 हजार से अधिक मजदूरों को रोजगार मिल रहा है। राज्य कर्मचारी बीमा सेवाएं (ईएसआई) के द्वारा संचालित 42 क्लीनिकों के माध्यम से 71 हजार 44 श्रमिकों को नि:शुल्क इलाज व दवाएं उपलब्ध कराई गई है। प्रवासी श्रमिकों और नागरिकों की मदद के लिए राज्य स्तर पर 24 घंटे हेल्प लाइन सेंटर संचालित है। हेल्प लाइन नंबर 0771-2443809, 91098-49992, 75878-22800, 75878-21800, 96858-50444, 91092-83986 और 88277-73986 है।

sources

249 thoughts on “अन्य राज्यों से अब तक 2.31 लाख से अधिक श्रमिकों की हुई छत्तीसगढ़ वापसी

  • February 6, 2022 at 10:54 am
    Permalink

    I’m curious to find out what blog system you have been utilizing? I’m having some minor security problems with my latest site and I’d like to find something more safe. Do you have any recommendations?

  • February 14, 2022 at 2:19 am
    Permalink

    if I were a frog, would this post make me jump? I think … maybe

  • March 20, 2022 at 10:12 pm
    Permalink

    Really informative article post.Really thank you!

  • April 2, 2022 at 10:49 pm
    Permalink

    I cannot thank you enough for the article post.Thanks Again. Awesome.

  • April 5, 2022 at 1:38 am
    Permalink

    A round of applause for your post. Keep writing.

  • April 16, 2022 at 12:42 am
    Permalink

    wow, awesome blog post. Really Great.

  • April 20, 2022 at 4:21 pm
    Permalink

    Thank you ever so for you article.Thanks Again. Want more.

  • April 22, 2022 at 3:43 pm
    Permalink

    Appreciate you sharing, great blog post.Really looking forward to read more. Much obliged.

  • April 23, 2022 at 12:09 pm
    Permalink

    Really appreciate you sharing this post.Really thank you! Really Cool.

  • April 26, 2022 at 4:32 pm
    Permalink

    Thanks for sharing, this is a fantastic blog.Really looking forward to read more. Really Great.

  • April 29, 2022 at 9:40 pm
    Permalink

    Thank you for your article.Really thank you! Fantastic.

  • April 30, 2022 at 3:19 am
    Permalink

    A round of applause for your post.Really looking forward to read more. Much obliged.

  • May 1, 2022 at 1:15 pm
    Permalink

    Very good blog.Much thanks again. Great.

  • May 3, 2022 at 8:21 pm
    Permalink

    Looking forward to reading more. Great article post.Much thanks again. Awesome.

  • May 7, 2022 at 7:08 am
    Permalink

    A round of applause for your blog article. Really looking forward to read more. Great.

  • May 8, 2022 at 5:29 am
    Permalink

    Really appreciate you sharing this article post. Really looking forward to read more. Much obliged.

  • May 8, 2022 at 4:14 pm
    Permalink

    Thank you for your blog article.Thanks Again. Awesome.

  • May 9, 2022 at 1:19 am
    Permalink

    Thank you for your article.Really looking forward to read more. Really Cool.

  • May 10, 2022 at 1:58 am
    Permalink

    Really informative article post.Really looking forward to read more. Will read on…

  • May 10, 2022 at 12:30 pm
    Permalink

    Enjoyed every bit of your post.Really looking forward to read more. Really Cool.

  • May 10, 2022 at 7:41 pm
    Permalink

    Enjoyed every bit of your blog.Really thank you! Much obliged.

  • May 11, 2022 at 12:43 am
    Permalink

    Really appreciate you sharing this post.Much thanks again. Will read on…

  • May 12, 2022 at 12:42 pm
    Permalink

    I really liked your blog post.Thanks Again.

  • May 12, 2022 at 4:45 pm
    Permalink

    Major thanks for the blog.Really looking forward to read more. Keep writing.

  • May 15, 2022 at 6:35 am
    Permalink

    When I initially commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get 4 emails with the same comment. There has to be a way you can remove me from that service? Kudos.

  • May 15, 2022 at 4:06 pm
    Permalink

    There’s definately a lot to find out about this topic. I love all of the points you have made.

  • May 16, 2022 at 6:07 am
    Permalink

    I blog quite often and I really appreciate your content. This great article has really peaked my interest. I’m going to take a note of your site and keep checking for new information about once per week. I opted in for your Feed as well.

  • May 16, 2022 at 2:24 pm
    Permalink

    Hello! I simply would like to offer you a huge thumbs up for your excellent information you have here on this post. I am coming back to your web site for more soon.

  • May 17, 2022 at 4:14 pm
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thanks, However I am encountering troubles with your RSS. I don’t understand the reason why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else having identical RSS issues? Anyone who knows the answer can you kindly respond? Thanx!

  • May 18, 2022 at 4:32 am
    Permalink

    Howdy! This post could not be written much better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I most certainly will forward this article to him. Fairly certain he’s going to have a very good read. I appreciate you for sharing!

  • May 18, 2022 at 12:42 pm
    Permalink

    Great information. Lucky me I came across your blog by accident (stumbleupon). I have book marked it for later!

  • May 19, 2022 at 3:57 am
    Permalink

    After checking out a number of the blog articles on your site, I truly like your way of blogging. I book-marked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my website as well and let me know what you think.

  • May 19, 2022 at 2:43 pm
    Permalink

    Hi, I do think this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I am going to revisit once again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

  • May 20, 2022 at 4:17 am
    Permalink

    This blog was… how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Appreciate it.

  • May 23, 2022 at 1:18 pm
    Permalink

    Good day! I could have sworn I’ve been to this web site before but after looking at a few of the articles I realized it’s new to me. Regardless, I’m definitely happy I found it and I’ll be bookmarking it and checking back often!

  • May 25, 2022 at 4:12 am
    Permalink

    Hello, I think your blog might be having browser compatibility issues. When I look at your website in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

  • May 26, 2022 at 8:43 am
    Permalink

    Hi there, after reading this remarkable paragraph i am also delighted to share my familiarity here with colleagues.

  • May 27, 2022 at 5:15 pm
    Permalink

    This is a topic that’s close to my heart… Thank you! Where can I find the contact details for questions?

  • May 27, 2022 at 11:12 pm
    Permalink

    Greetings! Very useful advice in this particular article! It’s the little changes that will make the most important changes. Thanks a lot for sharing!

  • May 28, 2022 at 11:16 am
    Permalink

    Pretty! This has been an extremely wonderful article. Many thanks for supplying this info.

  • May 29, 2022 at 4:45 am
    Permalink

    There’s certainly a lot to learn about this issue. I really like all the points you have made.

  • May 29, 2022 at 1:34 pm
    Permalink

    You’ve made some good points there. I checked on the web for more info about the issue and found most people will go along with your views on this website.

  • May 30, 2022 at 4:36 pm
    Permalink

    I seriously love your site.. Very nice colors & theme. Did you develop this site yourself? Please reply back as I’m attempting to create my own personal site and want to find out where you got this from or just what the theme is named. Appreciate it!

  • May 31, 2022 at 12:35 am
    Permalink

    Pretty! This was an extremely wonderful post. Thanks for supplying this information.

  • May 31, 2022 at 12:31 pm
    Permalink

    Great information. Lucky me I recently found your website by accident (stumbleupon). I have saved it for later.

  • June 1, 2022 at 4:14 am
    Permalink

    I blog frequently and I genuinely thank you for your information. This article has truly peaked my interest. I will take a note of your site and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed as well.

  • June 2, 2022 at 4:04 am
    Permalink

    Hi there! This blog post couldn’t be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I’ll forward this information to him. Pretty sure he’s going to have a great read. Thank you for sharing!

  • June 2, 2022 at 6:45 am
    Permalink

    This website truly has all of the information and facts I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

  • June 3, 2022 at 10:35 am
    Permalink

    There is definately a lot to know about this topic. I like all of the points you have made.

  • June 3, 2022 at 1:03 pm
    Permalink

    An intriguing discussion is definitely worth comment. There’s no doubt that that you ought to publish more about this topic, it may not be a taboo subject but typically people don’t talk about these topics. To the next! Cheers!

  • June 5, 2022 at 4:46 am
    Permalink

    Hello, There’s no doubt that your site may be having browser compatibility problems. Whenever I take a look at your site in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it’s got some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Other than that, excellent blog!

  • June 5, 2022 at 2:06 pm
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this article and also the rest of the site is also very good.

  • June 6, 2022 at 1:30 am
    Permalink

    This is the perfect web site for anybody who really wants to find out about this topic. You understand a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that has been discussed for a long time. Great stuff, just wonderful.

  • June 7, 2022 at 5:06 am
    Permalink

    After looking over a handful of the articles on your web site, I really like your way of blogging. I book marked it to my bookmark website list and will be checking back in the near future. Please visit my website too and let me know how you feel.

  • June 7, 2022 at 12:31 pm
    Permalink

    Very good post. I definitely love this site. Stick with it!

  • June 8, 2022 at 4:01 pm
    Permalink

    Very good article! We are linking to this particularly great post on our website. Keep up the good writing.

  • June 9, 2022 at 9:05 am
    Permalink

    A motivating discussion is definitely worth comment. I believe that you ought to write more about this subject, it might not be a taboo subject but usually people do not discuss such subjects. To the next! Many thanks.

  • June 9, 2022 at 4:24 pm
    Permalink

    Aw, this was a very nice post. Spending some time and actual effort to produce a very good article… but what can I say… I hesitate a lot and don’t manage to get anything done.

  • June 10, 2022 at 6:41 am
    Permalink

    A motivating discussion is definitely worth comment. I believe that you ought to publish more on this subject, it may not be a taboo matter but generally folks don’t discuss such issues. To the next! Cheers!

  • June 10, 2022 at 7:50 pm
    Permalink

    This page certainly has all of the information and facts I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

  • June 11, 2022 at 5:49 am
    Permalink

    An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a colleague who has been conducting a little homework on this. And he actually ordered me lunch simply because I stumbled upon it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending time to talk about this subject here on your web site.

  • June 12, 2022 at 8:06 am
    Permalink

    Aw, this was an incredibly good post. Spending some time and actual effort to create a good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and never seem to get anything done.

  • June 13, 2022 at 5:14 am
    Permalink

    You need to be a part of a contest for one of the highest quality blogs on the internet. I’m going to recommend this site!

  • June 14, 2022 at 11:42 pm
    Permalink

    I’m excited to find this great site. I want to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely enjoyed every bit of it and I have you book-marked to check out new things on your web site.

  • June 15, 2022 at 1:05 pm
    Permalink

    I really love your site.. Very nice colors & theme. Did you build this website yourself? Please reply back as I’m wanting to create my own personal site and would like to find out where you got this from or just what the theme is named. Thank you!

  • June 16, 2022 at 12:31 am
    Permalink

    Great article! We will be linking to this great article on our website. Keep up the good writing.

  • June 16, 2022 at 10:17 am
    Permalink

    Hey there! I just want to give you a big thumbs up for the excellent info you have right here on this post. I am coming back to your site for more soon.

  • June 17, 2022 at 12:32 am
    Permalink

    I blog quite often and I truly appreciate your content. The article has really peaked my interest. I will book mark your blog and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed too.

  • June 17, 2022 at 8:16 pm
    Permalink

    You are so interesting! I do not believe I’ve read a single thing like that before. So nice to find somebody with a few original thoughts on this topic. Seriously.. thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with some originality.

  • June 18, 2022 at 7:44 am
    Permalink

    Hi! I could have sworn I’ve been to this site before but after looking at some of the posts I realized it’s new to me. Regardless, I’m certainly happy I stumbled upon it and I’ll be bookmarking it and checking back often.

  • June 18, 2022 at 2:54 pm
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. I believe that you ought to publish more about this subject, it may not be a taboo subject but generally people don’t talk about such subjects. To the next! All the best!

  • June 19, 2022 at 1:38 am
    Permalink

    Right here is the right blog for anyone who hopes to understand this topic. You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I actually would want to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a subject that’s been discussed for many years. Wonderful stuff, just excellent.

  • June 19, 2022 at 2:13 pm
    Permalink

    An intriguing discussion is definitely worth comment. There’s no doubt that that you ought to write more about this subject matter, it may not be a taboo subject but typically people don’t discuss such topics. To the next! Best wishes.

  • June 20, 2022 at 5:02 am
    Permalink

    Great info. Lucky me I recently found your blog by chance (stumbleupon). I have bookmarked it for later.

  • June 20, 2022 at 10:26 pm
    Permalink

    The very next time I read a blog, Hopefully it does not disappoint me as much as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read, nonetheless I truly believed you’d have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of whining about something you could fix if you weren’t too busy seeking attention.

  • June 21, 2022 at 12:19 am
    Permalink

    Aw, this was an incredibly good post. Taking the time and actual effort to make a really good article… but what can I say… I put things off a lot and never seem to get nearly anything done.

  • June 21, 2022 at 3:41 pm
    Permalink

    Howdy! This post couldn’t be written any better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I will forward this post to him. Fairly certain he’ll have a good read. Thank you for sharing!

  • June 21, 2022 at 9:34 pm
    Permalink

    After exploring a handful of the blog articles on your web page, I seriously appreciate your technique of blogging. I added it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please visit my website as well and let me know what you think.

  • June 22, 2022 at 7:39 am
    Permalink

    Good post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon everyday. It’s always exciting to read through content from other writers and practice something from their websites.

  • June 23, 2022 at 12:53 pm
    Permalink

    Great information. Lucky me I discovered your blog by chance (stumbleupon). I’ve bookmarked it for later.

  • June 26, 2022 at 10:51 am
    Permalink

    You should be a part of a contest for one of the most useful blogs on the internet. I am going to recommend this web site!

  • July 1, 2022 at 3:50 pm
    Permalink

    Your style is very unique compared to other people I have read stuff from. Many thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just book mark this page.

  • July 2, 2022 at 8:41 am
    Permalink

    I have to thank you for the efforts you have put in writing this website. I am hoping to check out the same high-grade content from you later on as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own website now 😉

  • July 2, 2022 at 1:00 pm
    Permalink

    An interesting discussion is definitely worth comment. I believe that you need to publish more about this topic, it may not be a taboo matter but generally people don’t talk about these subjects. To the next! Many thanks!

  • July 3, 2022 at 11:06 am
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this write-up and also the rest of the site is also really good.

  • July 4, 2022 at 5:52 am
    Permalink

    It’s hard to find knowledgeable people on this topic, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

  • July 4, 2022 at 10:19 pm
    Permalink

    Spot on with this write-up, I truly believe this site needs a great deal more attention. I’ll probably be returning to read more, thanks for the info!

  • July 6, 2022 at 11:28 am
    Permalink

    Next time I read a blog, Hopefully it won’t disappoint me just as much as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read through, however I truly thought you would probably have something helpful to say. All I hear is a bunch of crying about something you can fix if you weren’t too busy seeking attention.

  • July 8, 2022 at 2:40 am
    Permalink

    You have made some good points there. I checked on the net to learn more about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

  • July 9, 2022 at 10:31 am
    Permalink

    Spot on with this write-up, I seriously believe this website needs much more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the advice!

  • July 9, 2022 at 2:26 pm
    Permalink

    Excellent blog post. I definitely love this website. Continue the good work!

  • July 10, 2022 at 1:26 am
    Permalink

    Howdy! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through a few of the articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly pleased I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back often.

  • July 10, 2022 at 11:22 am
    Permalink

    There is certainly a lot to know about this topic. I really like all of the points you have made.

  • July 11, 2022 at 1:14 am
    Permalink

    This site was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Cheers.

  • July 12, 2022 at 11:44 am
    Permalink

    Your style is very unique compared to other folks I’ve read stuff from. I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just book mark this web site.

  • July 12, 2022 at 9:30 pm
    Permalink

    Hello there! I just would like to offer you a big thumbs up for the excellent info you have got right here on this post. I am coming back to your website for more soon.

  • July 13, 2022 at 2:32 am
    Permalink

    I’m very pleased to discover this web site. I wanted to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely loved every part of it and I have you book marked to look at new stuff in your site.

  • July 13, 2022 at 11:16 am
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this write-up and the rest of the website is extremely good.

  • July 13, 2022 at 5:45 pm
    Permalink

    This excellent website definitely has all the information I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

  • July 15, 2022 at 2:56 pm
    Permalink

    A motivating discussion is definitely worth comment. I do think that you ought to write more on this topic, it might not be a taboo subject but generally folks don’t speak about such topics. To the next! Best wishes.

  • July 16, 2022 at 6:19 pm
    Permalink

    It’s hard to come by experienced people in this particular subject, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks

  • July 18, 2022 at 1:55 am
    Permalink

    This is the right webpage for everyone who would like to understand this topic. You know so much its almost hard to argue with you (not that I really would want to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a topic that has been written about for many years. Wonderful stuff, just wonderful.

  • July 18, 2022 at 10:11 pm
    Permalink

    Your style is unique in comparison to other folks I have read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just bookmark this site.

  • July 19, 2022 at 3:12 am
    Permalink

    Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am encountering problems with your RSS. I don’t know the reason why I cannot join it. Is there anyone else having the same RSS issues? Anyone that knows the solution will you kindly respond? Thanks!

  • July 20, 2022 at 7:30 am
    Permalink

    I need to to thank you for this excellent read!! I certainly enjoyed every little bit of it. I have got you saved as a favorite to look at new stuff you post…

  • July 21, 2022 at 2:38 am
    Permalink

    I really love your website.. Pleasant colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I’m wanting to create my own blog and would like to learn where you got this from or what the theme is named. Many thanks.

  • July 22, 2022 at 1:12 am
    Permalink

    Very good info. Lucky me I came across your site by accident (stumbleupon). I’ve book-marked it for later.

  • July 22, 2022 at 10:28 am
    Permalink

    Good site you have got here.. It’s hard to find high-quality writing like yours these days. I really appreciate individuals like you! Take care!!

  • July 26, 2022 at 12:52 pm
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice in this particular article! It is the little changes which will make the most important changes. Thanks for sharing!

  • July 28, 2022 at 3:14 am
    Permalink

    May I just say what a relief to find someone that actually knows what they’re discussing on the net. You certainly realize how to bring an issue to light and make it important. A lot more people need to check this out and understand this side of the story. I was surprised that you are not more popular given that you surely have the gift.

  • July 28, 2022 at 2:24 pm
    Permalink

    Hi there! This article couldn’t be written any better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I most certainly will forward this post to him. Pretty sure he’ll have a very good read. Thank you for sharing!

  • July 28, 2022 at 6:18 pm
    Permalink

    I could not refrain from commenting. Very well written!

  • July 29, 2022 at 3:32 am
    Permalink

    Very nice write-up. I absolutely love this site. Thanks!

  • July 30, 2022 at 9:37 pm
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. There’s no doubt that that you should write more about this subject matter, it may not be a taboo matter but generally folks don’t speak about such subjects. To the next! Cheers.

  • August 1, 2022 at 7:16 am
    Permalink

    You ought to be a part of a contest for one of the greatest websites online. I am going to highly recommend this web site!

  • August 3, 2022 at 1:53 pm
    Permalink

    There’s definately a great deal to learn about this subject. I like all of the points you’ve made.